Dette site bruger cookies

Vi bruger cookies til bl.a. statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookiepolitik.

Se vores cookiepolitik.

IT

Digital post for virksomheder

Alle med et CVR-nummer er forpligtet til at modtage Digital Post fra det offentlige.

Eksisterende virksomheder har allerede en digital postkasse. Hvis den ikke allerede er aktiv, skal den aktiveres.

I jeres digitale postkasse modtager I vigtige meddelelser om fx sygedagpenge, straffeattester, bilsyn og årsregnskab.

Den digitale postkasse har samme status som jeres fysiske postkasse. Det betyder, at det er jeres ansvar at læse ny post.

Alle virksomheder med et CVR-nummer har en digital postkasse. I kan selv vælge, hvordan posten heri skal håndteres. I kan også angive en e-mailadresse og få besked, når der er ny post.

I skal bruge en NemID medarbejdersignatur, når I skal aktivere postkassen.

Find hjælp og vejledning til at aktivere og bruge den digitale postkasse på  

Virk.dk/postkasse

Sikker mail som alternativ til Digital Post (kræver certifikat)

Brøndby Kommune tilstræber, at personfølsomme oplysninger mellem dig og kommunen udveksles via Digital Post. Alternativt kan du sende sikre, krypterede mails. 

Der er en række krav, der skal være opfyldt, før du kan sende sikkert og krypteret. Du skal bl.a. hente og installere et certifikatet i dit e-mail-program.

Læs mere om sikker mail som alternativ til Digital Post

Skrevet af Brøndby Kommune