Dette site bruger cookies

Vi bruger cookies til bl.a. statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookiepolitik.

Se vores cookiepolitik.

Organisation

Brøndby Kommunes organisation

I Brøndby Kommunes organisation er ansat ca. 3.500 medarbejdere. En del medarbejdere er på deltid og omregnet til fuldtidsbeskæftigede er antallet knapt 3.000.

Medarbejderne er fordelt på fem enheder:

  • Personaleafdeling
  • Centralforvaltning
  • Børne-, Kultur og Idrætsforvaltning
  • Social- og Sundhedsforvaltning
  • Teknisk Forvaltning

Forvaltningerne betjener Økonomiudvalget og seks fagudvalg.

Formål med organiseringen:
Organisationen skal danne beslutningsstrukturer og samarbejdsformer, der understøtter de ansattes mulighed
for at løse de kommunale opgaver bedst muligt.

Mål med organiseringen:
Organisationen skal have fem vigtige egenskaber:

  • Understøtte politiske fokusområder.
  • Være fundament for effektiv og sikker drift, hvor økonomi og service hænger sammen.
  • Sikre let tilgængelighed til kommunen.Understøtte helhedsforvaltning.
  • Understøtte udvikling og forandring.

Organisationsplan (som PDF)

Skrevet af Brøndby Kommune