Dette site bruger cookies

Vi bruger cookies til bl.a. statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookiepolitik.

Se vores cookiepolitik.

Politikker og strategier

Handicap- og psykiatripolitik

Her kan du læse handicap- og psykiatripolitikken for Brøndby Kommune.

Baggrund og Formål

Mennesker med handicap eller psykisk sårbarhed skal som alle andre have mulighed for at leve et selvstændigt, aktivt og engageret liv.

Handicap- og psykiatripolitikkens formål er at skabe rammer for et aktivt samarbejde mellem borgere, virksomheder, handicapråd, politikere og medarbejdere i Brøndby Kommune, så vi sammen kan skabe lige muligheder for borgere med handicap eller psykisk sårbarhed.

Handicap- og psykiatripolitikken 2020 - 2023 har fem overordnede indsatsområder og en række konkrete initiativer på hvert af disse fem indsatsområder:

1. Bedre dialog og styrket rådgivning
2. En del af fællesskabet
3. Sammenhængende forløb mod uddannelse og job
4. Sundhed for alle
5. En mere tilgængelig kommune

Politikken er udarbejdet på baggrund af input fra brugere og borgere og fagligt input fra kommunens forvaltninger. Det har været afgørende, at politikken baserer sig på bidrag og ønsker fra de borgere, som politikken skal komme til gavn.

Handicap- og psykiatripolitikken skal ses i samspil med Brøndby Kommunes øvrige borgernære politikker som for eksempel børne- og ungepolitikken, sundhedspolitikken og seniorpolitikken.  Politikkerne sætter tilsammen en fælles retning for kommunens arbejde på tværs af områder.

Handicap- og psykiatripolitikken blev vedtaget i begyndelsen af 2020 for perioden 2020 – 2022. Corona-situationen fra foråret 2020 og frem har desværre forsinket det udviklingsarbejde, som skal til for at realisere politikken. Derfor har Kommunalbestyrelsen besluttet, at politikken forlænges, således at den vil gælde for årene 2020 – 2023.

Læs Handicap- og psykiatripolitikken

Her kan du læse handicap- og psykiatripolitikken

Skrevet af Brøndby Kommune