Sikker mail

Brøndby Kommune tilstræber, at personfølsomme oplysninger udveksles mellem dig og kommunen på sikre mails via Digital Post. Alternativt kan du sende sikre, krypterede mails fra dit eget mailprogram.

Har du brug for at sende personfølsomme oplysninger til Brøndby Kommune, kan du lettest gøre det via Digital Post.

Digital Post er sikker post - kræver ikke certifkat

Med Digital Post kan du sikkert kommunikere digitalt med det offentlige. Ønsker du at sende en mail til Brøndby Kommune på en sikker måde, skal du som borger benytte Digital Post på borger.dk og virk.dk, hvis du er en virksomhed.

Digital Post kræver IKKE en installation af certifikater på din pc, men blot at du logger på med din NemID.

Læs om Digital Post for borgere

Læs om Digital Post for virksomheder

Sikker mail som alternativ til Digital Post - kræver certifikat

Der er en række krav, der skal være opfyldt, før du kan sende sikkert og krypteret
Du skal installere et gratis program på din computer, før du kan sende sikker e-mail med NemID.

Oversigt over krav og tjekliste til sikker mail på nemid.nu

Derudover skal du installere Brøndby Kommunes afdelingscertifikater for hver af de afdelinger, som du ønsker at kommunikere sikkert med.

Hent Brøndby Kommunes certifikater på nemid.nu

Kun hvis du opfylder ovenstående krav til at sende sikkert og krypteret, kan du skrive sikker mail til følgende postkasser i Brøndby Kommune.

Kontakt

Staben for Politik, Jura og Kommunikation

Brøndby Rådhus
Park Allé 160
2605 Brøndby

Tlf. 43 28 28 28

staben@brondby.dk

Sidst opdateret den 13. juni 2021
Skrevet af Brøndby Kommune