Digital Post

Offentlige myndigheder sender Digital Post til dig, medmindre du er blevet fritaget

Her på siden kan du få svar på spørgsmål om Digital Post fra det offentlige.

Du læser Digital Post fra det offentlige enten på borger.dk eller i e-Boks.dk, alt efter hvad du foretrækker. Uanset om du logger på borger.dk eller e-Boks.dk, er det den samme indbakke og den samme digitale post, du ser.

Længere nede på siden finder du blanketter til anmodning om fritagelse og fuldmagt til læseadgang.

Hvad er Digital Post?

Digital Post er navnet på den offentlige digitale postløsning, som gør det muligt for myndigheder (fx kommunen eller sygehuset) at sende dig post sikkert og digitalt til din helt egen digitale postkasse. 

Hvem modtager Digital Post?

Det er ved lov blevet bestemt, at alle borgere, der er fyldt 15 år og har fast bopæl i Danmark samt et CPR-nummer, skal have en digital postkasse, så de kan modtage post fra offentlige myndigheder digitalt.

Borgere, der ikke er i stand til at modtage posten digitalt, kan blive fritaget og i stedet modtage post fra offentlige myndigheder på papir.

Hvordan læser jeg min digitale post?

Du kan læse din digitale post ved at logge ind på din digitale postkasse på borger.dk eller på e-boks.dk – alt efter hvad du foretrækker.

Du skal bruge dit NemID, når du logger ind. 

  • For at læse din digitale post på borger.dk, skal du enten klikke på Digital Post-ikonet eller gå direkte til log-ind via www.post.borger.dk. 
  • For at læse din digitale post på e-Boks.dk, skal du gå til siden www.e-Boks.dk og her klikke på 'Log på privat'. 

Læs mere om NemID

Hvilke tekniske krav er der til Digital Post?

For at kunne læse din digitale post via Digital Post på borger.dk, skal din browser være sat op til at acceptere cookies fra e-Boks.

Digital Post in other languages

To read more about Digital Post, please visit lifeindenmark.

You can also contact your local citizen service centre -borgerservice- to get help using Digital Post or to become exempt from receiving Digital Post.

Anmod om fritagelse

Hvis du vil fritages fra at modtage Digital Post fra det offentlige, skal du hente blanketten "Anmodning om fritagelse fra Digital Post" nedenfor.

Når du har udfyldt blanketten, skal du møde op i Borgerservice på rådhuset, Kulturhusene Brønden og Kilden eller på Brøndbyvester Bibliotek og medbringe:

  • Den udfyldte blanket
  • Legitimation: Sundhedskort, kørekort, pas

Fuldmagt til fritagelse på vegne af andre

Du kan også lave en fuldmagt til anmodning om fritagelse fra Digital Post på andres vegne. Vælg ad blanketten "Fuldmagt til fritagelse på vegne af andre" nedenfor.

Når du har udfyldt blanketten, skal du møde op i Borgerservice på rådhuset, Kulturhusene Brønden og Kilden eller på Brøndbyvester Bibliotek og medbringe:

  • Den udfyldte blanket
  • Legitimation: Sundhedskort, kørekort, pas

Fuldmagt til Læseadgang til Digital Post

Hvis du skal anmode om læseadgang til andre digitale post, skal du vælge blanketten "Læseadgang til Digital Post for andre" nedenfor.

Når du har udfyldt blanketten, skal du møde op i Borgerservice på rådhuset, Kulturhusene Brønden og Kilden eller på Brøndbyvester Bibliotek og medbringe:

  • Den udfyldte blanket
  • Legitimation: Sundhedskort, kørekort, pas

Kontakt

Borgerservice

Brøndby Rådhus
Park Allé 160
2605 Brøndby

Tlf. 43 28 28 28

borgerservice@brondby.dk

Åbningstider:

Mandag - onsdag  kl. 09.00 - 13.00
Torsdag   kl. 13.00 - 17.30
Fredag  kl. 09.00 - 12.00

Telefontider:

Mandag - onsdag  kl. 09.00 - 14.30
Torsdag  kl. 09.00 - 17.30
Fredag  kl. 09.00 - 12.00

Undgå lang ventetid i telefonen 

Sidst opdateret den 04. august 2021
Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen og Brøndby Kommune