Ledelsesgrundlag for Brøndby Kommune
"Ledelse i fællesskab" er Brøndby Kommunes ledelsesgrundlag, som er udarbejdet i forlængelse af Brøndby Kommunes første samlede strategi – Brøndby 2030.
Staben for Politik, Jura og Kommunikation, Økonomi og HR er stabsfunktioner til kommunaldirektøren og udfører alle opgaver på tværs af kommunens forvaltninger.
Staben for Politik, Jura og Kommunikation arbejder med politisk betjening og forbereder for eksempel dagsordener til direktionen, kommunalbestyrelsen og de politiske udvalg.
Stabsfunktionen står også for at udvikle den samlede organisation og er ansvarlige for rådhusets drift, juridisk rådgivning, intern it-sikkerhed, intern og ekstern kommunikation, grafisk design, intern service, erhvervsservice og køb og salg af fast ejendom.
Staben er desuden ansvarlige for kantinedrift, valg og folkeafstemninger. Med til staben hører også kommunens trykkeri og kommunens DPO funktion.
Økonomiafdelingen varetager kommunens centrale økonomifunktion. Opgaven består bl.a. i koordinering og styring af kommunens samlede budgetlægning og regnskabsaflæggelse, varetagelse af opgaver vedrørende den finansielle styring samt løsning af de daglige centrale økonomiopgaver. Herudover bistår afdelingen den politiske og administrative ledelse med planlægnings-, styrings- og udviklingsopgaver. Der arbejdes bl.a. med metodeudvikling af styreformer, udarbejdelse af prognoser samt tværgående analyser, herunder budgetanalyser, konsulentopgaver for de øvrige forvaltninger m.m.
Afdelingen er ansvarlig for organisering af kommunens udbud, indkøb og forsikring ligesom kommunens kontrolgruppe og centrale opkrævningsenhed er tilknyttet her.
Afdelingen varetager fremskrivning af kommunens lønbudget, afdelingens budgetlægning/regnskabsopfølgning. Administration og support omkring ressourcestyringsværktøjer samt udarbejdelse af statistikker til opfølgning af fx lønforbrug og fravær.
HR-afdelingen er ansvarlig for, at der igangsættes og gennemføres overordnede personalepolitiske tiltag med henblik på at fastholde og udvikle attraktive arbejdspladser for kommunens ansatte, eksempelvis medarbejdertrivselsundersøgelser (MTU), medarbejderudviklingssamtaler (MUS) og redskaber til at fremme et godt arbejdsmiljø. HR-afdelingen arbejder med at udvikle og tilbyde forskellige uddannelsestilbud, herunder lederuddannelse. Afdelingen har desuden en ressourcerolle i forhold til arbejdsmiljø og tilbyder bl.a. konfliktmægling, leder- og projektledersparring, stressvejledning og assistance til gruppeprocesser og gruppeudvikling samt bistand i forbindelse med komplekse personalejuridiske opgaver. Afdelingen er sekretariat for HovedMEDudvalget og rådgiver MED-organisationen.
HR-afdelingen har også ansvar for ledelsesinformation (statistikker til opfølgning af fx lønforbrug og fravær), herunder udvikling af nye værktøjer til styrkelse af effektiv ledelse i organisationen.
Afdelingen varetager al sagsbehandling i forbindelse med lønudbetaling til alle medarbejdere i kommunen herunder indhentning af lønrefusioner og dagpengeindtægter samt administrationen af tjenestemandspensioner. Afdelingen varetager personaleadministrativ sagsbehandling for alle medarbejdere i kommunen.
"Ledelse i fællesskab" er Brøndby Kommunes ledelsesgrundlag, som er udarbejdet i forlængelse af Brøndby Kommunes første samlede strategi – Brøndby 2030.
Brøndby Rådhus
Park Allé 160
2605 Brøndby
Tlf. 43 28 28 28
Mandag - onsdag: Kl. 09.00 - 13.00
Torsdag: Kl. 13.00 - 17.30
Fredag: Kl. 09.00 - 12.00
Mandag - onsdag: Kl. 09.00 - 14.30
Torsdag: Kl. 13.00 - 17.30
Fredag: Kl. 09.00 - 12.00
Mandag - onsdag: Kl. 09.00 - 13.00
Torsdag: Kl. 13.00 - 17.30
Fredag: Kl. 09.00 - 12.00
Mandag - onsdag: Kl. 09.00 - 14.30
Torsdag: Kl. 13.00 - 17.30
Fredag: Kl. 09.00 - 12.00